המדריכים האחרונים שלנו

בניית מדרגות מעץ

מדרגות עשויות מחומר העץ הפכו בשנים האחרונות לשם דבר בתחום העיצוב. בעלי עסקים רבים בוחרים להשתמש בחומר העץ העוצמתי והחזק במטרה לשלב מדרגות עשויות וכן… גם בבתים רבים ניתן להיחשף למדרגות עשויות עץ מלא. אחד היתרונות של החומר המופלא הזה פרט ליתרון העיצובי, שכן מדרגות העץ משתלבות נפלא בכל אווירה ובכל חלל הוא יתרון מעשי. חומר העץ הוא חומר המונע החלקה, נעים למגע ונוח לשימוש ולבניית עצמית. אז איך תבנו בעצמכם מדרגות עץ שישדרגו את מראה הבית שלכם ויגרמו לכל מבקר להתעניין בתהליך.

 

שלב ראשון בחירת העץ

ובכן, ניתן לבנות מדרגות עץ מסוגי עץ רבים ומגוונים, אך הפופולארים שביניהם הוא עץ האלון שכן, צבעו בהיר, הוא נותן מראה יוקרתי ובשל תכונות החוזק שלו, הוא אינו מתעוות במהלך השנים ונחשב גם לעץ עמיד במיוחד.

 

שלב שני תכנון המדרגות

זה המקום להתייעץ עם בעל מקצוע, אך בגדול עליכם לחשוב אם אתם מעוניינים במדרגות רחבות או צרות וכך להתאים את סוג ומידות העץ לגודל הזה.

 

שלב שלישיהכנת הכלים והציוד המתאימים להלן רשימת ציוד

  • מקדחה ומברגה.
  • סרגל ומטר איכותיים!.
  • מסור ומפתח שוודי.
  • פטיש.
  • עצים חתוכים לפי מידה (ניתן להיעזר בשירותיו של מחסן עצים מקצועי). יש צורך גם בעצים למטרת האורך וגם קורות עץ צידיות.
  • שבלונות לגובה של המדרגה, דבק ו- 4 ברגים באורך של 70 מ״מ לכל מדרגה.
  • 2 יח׳ של זווית תמיכה לכל מדרגה.
  • ברגי עץ קטנים לחיזוק הזווית.

 

שלב רביעי חישובים

כאשר בונים מדרגות יש ללכת על פי קו מסוים, בכדי שהירידה והעלייה בהן תהיה בטיחותית והמרווח בין מדרגה למדרגה יהיה אופטימלי. הגובה המומלץ בין מדרגה למדרגה עומד על 17 ס״מ. משהו שכדאי לזכור הוא שככל שעומק המדרגה עמוק יותק כך אנו זקוקים ליותר שטח. השיפוע הוא זה שקובע את כמות המדרגות שנבנה. ניתן להשתמש בנוסחה הבאה: הגובה שבין המדרגות X שתיים + העומק של המדרגה = למספר המדרגות. רצוי שהשיפוע לא יהיה חד מדי. 45 מעלות במידה ויש לנו מספיק מקום נחשב לעומק טוב.

 

שלב חמישי חיתוך של העצים

בהגיעכם לחנות או למחסן העצים, בדקו שאתם מבקשים שהחיתוך יתבצע על פי הרוחב, הזווית והאורך המתאים.

 

שלב שישי ואחרון ביצוע

עכשיו עלינו להעמיד את שתי הקורות הצידיות הראשיות. מומלץ להיעזר באדם נוסף. את השבלונה יש להציב בהתאם לזווית החיתוך של הפלטות. כדאי לסמן עם עיפרון את המיקום של המדרגה. מתחילים כמובן מהקצה של הקורה הצידית וממשיכים שלב אחר שלב. זכרו המרחק בין מדרגה למדרגה הוא 17 ס״מ. כעת יש לקדוח שני חורים לפי הסימון שסימנתם, חשוב לוודא שהקורה ישרה אך מוצבת בשיפוע. קר אחרי ששתיים מקורות הצד ממוקמות, ניתן לחבר את המדרגות הראשונות עם דבק מיוחד ולהחדיר את ברגי העץ. מיקום מדויק הוא המפתח להצלחה. לאחר שמיקמתם את חתיכות השבלונה בין כל שתי מדרגות, עליכם לחבר זווית מתכת בכל צד של מדרגה. השלב הסופי הוא שלב החיזוק והעיגון באמצעות ברגים מתאימים.