המדריכים האחרונים שלנו

בחירת דלתות למשרד

בעבר, נושא כמו בחירת דלתות פנים מעוצבות למשרד חדש היה נושא שלא זכה לחשיבות רבה בתהליך עיצוב ותכנון המשרד, ודלתות הפנים נבחרו לא אחת על פי שיקולים פרקטיים בלבד.

כיום, מעצבי פנים ואדריכלים המתמחים בתחום של עיצוב פנים משרדים מבינים שלדלתות הפנים במשרד ישנה חשיבות גדולה, הן מבחינה מעשית והן מבחינה אסתטית, ובחירתן צריכה להיות חלק אינטגרלי מתהליך העיצוב השלם של החלל המשרדי. כיום נהוג לראות בדלתות הפנים המשרדיות פריטי ריהוט לכל דבר, אשר להם השפעה ישירה על מראה המשרד ועל המסר אותו המקום צריך להעביר ללקוחות ולעובדים הפוקדים אותו, ממש כמו בחירת צבע הקירות, השולחנות, הכיסאות, התמונות או גופי התאורה.
דרישת דלת פנים מעוצבת ואיכותית עבור חללים משרדיים הולכת וגדלה מדי שנה, עובדה המעידה על התרחבות התופעה, ויצרניות הדלתות מציעות כיום מגוון של דלתות פנים בעיצובים שונים, מחומרי גלם שונים ולמטרות שונות.

השפעת עיצוב הפנים על סביבת העבודה

עובדים כיום מבלים את מרבית שעות היממה במקום העבודה שלהם, ההופך במקרים רבים לסוג של בית שני. מרבית מקומות העבודה כיום מורכבים מחלל משרדי סגור וסביבת עבודה נייטרלית למדי- קירות לבנים, תאורת פלורסנט, ציוד משרדי סטנדרטי וכד’. היום ידוע לנו שלמראה ולעיצוב של סביבת העבודה ישנה השפעה משמעותית על מידת הפרודוקטיביות של העובדים: עובדים הנמצאים במקום עבודה אסתטי ומעוצב, המתוכנן היטב כדי לענות על צורכיהם, המאפשר עבודה בתנאים נוחים ואידיאליים הם עובדים מרוצים יותר, הנהנים ממקום עבודתם ומסוגלים לבצע את עבודתם בנוחות מירבית, מה שמשפיע על רמת הפרודוקטיביות באופן ישיר.

בנוסף, למראה של המשרד יש השפעה ניכרת על הרושם הנוצר בקרב הלקוחות המבקרים במקום, ואחד מהתפקידים החשובים ביותר של עיצוב פנים משרדים הוא לדאוג לשדר את המסר הנכון לקהל המבקרים. לכן, כשמעצבים משרדים יש לתת את תשומה הלב המלאה לכל הפרטים, קטנים כגדולים, כולל בחירה של דלתות פנים המתאימות לעיצוב הכולל. לשם כך, רצוי להתייעץ עם אדריכל או מעצב פנים המתמחים בעיצוב משרדים, שיסייע לבחור את הקו העיצובי המתאים ביותר למשרד שלכם.

 

Golden key and puzzle

Golden key and puzzle

פרקטיות מול אסתטיקה

כשבוחרים דלתות פנים לחלל המשרדי, יש לקחת בחשבון שני גורמים מרכזיים: העיצוב שלהן ומידת הפרקטיות. מבחינה פרקטית, על הדלתות להתאים לגודל החלל ולפתחים שבו, עליהם להיפתח ולהיסגר בקלות ובנוחות ולא להקטין יותר מדי את המרחב. כמו כן יש חשיבות לנושא האקוסטיקה, שכן שקט הוא מצרך חשוב בהרבה מקומות עבודה לצורך תפקוד יעיל ושוטף ויש לבחור דלתות המסוגלות לבודד רעשים. מכיוון שדלתות הפנים במשרד נתונות לשימוש של הרבה מאוד אנשים, חשוב לבחור דלתות איכותיות ועמידות שיעמדו בעומס השימוש. כמו כן חשוב שהדלתות יהיו עשויות מחומרים עמידים למים וחומרי ניקוי, במיוחד במשרדים גדולים בהם עושים שימוש בשירותי ניקיון חיצוניים.

מבחינה אסתטית, על דלתות הפנים להתאים לרוח העיצובית של המשרד כולו ולהשתלב באופן הרמוני עם הקירות. כמו כן, על הדלתות להעביר את המסר הרצוי. כך למשל, במשרדי הייטק נוהגים לעבוד בחללים פתוחים כדי שצוותי העבודה יוכלו לראות זה את זה ולתקשר בקלות. במידה וישנן דלתות פנימיות הן בדרך כלל יהיו דלתות בעיצוב מודרני, צעיר, עם חלונות הצצה או דלתות העשויות זכוכית שקופה או חלבית. משרד של עורך דין או משרד אדריכלים ידאגו לשדר מסר של רצינות ויוקרה ולכן יתאפיינו בדלתות פנים דקורטיביות, מרשימות, מעץ טבעי מלוטש, בצבעים התואמים ליתר רהיטי המשרד.

לסיכום, בטרם בוחרים דלתות פנים למשרד יש לקחת בחשבון את העיצוב הכולל של המשרד ולוודא שהדלתות משתלבות באותה רוח ושפה עיצובית. דלתות המשרד משקפות את האמירה הסגנונית ואת המסר של בעלי המשרד, כיתר פרטי העיצוב. לפני שבוחרים את עיצוב המשרד יש להתייעץ עם אדריכל או מעצב פנים המתמחה בתחום עיצוב פנים משרדים.