המדריכים האחרונים שלנו

הכן את הבית והחצר לחורף

החורף מגיע! ואין זו שורה מסדרת הטלוויזיה המעולה של HBO הוא באמת מגיע ואם נסתכל על החורף הקודם (חורף 2019) אז נזכר כי הוא היה חורף עוצמתי שגרם המון נזקים להמון בתים וחצרות וזוהי מגמה של השנים האחרונות, הצפות וסערות חזקות כחלק משינויי מזג האוויר הגלובאליים אליהם חייבים להיות מוכנים גם ברמה האישית.

בכתבה זו נעסוק בדרכים להתכונן ולהכין את הבית להקטין את הסיכויים לנזקים כלשהם כתוצאה ממזג האוויר הצפוי.

 

התכוננות לחורף

 

  • חצר – החצר עלולה להיפגע מנזקי הרוחות או כתוצאה מהצפות, ההשלכות של כך יכולות גם להשפיע על פנים הבית מלבד הנזק החיצוני ולכן חשוב להתחיל קודם כל בהכנת החצר, וודאו כי הניקוזים בחצר פתוחים ובשיפועים הנכונים, דאגו לעגן חפצים שעלולים לעוף מהרוח, דאגו לכסות או להכניס למחסן חפצים ורהיטים שעלולים להיפגע מהגשם.
  • בית – בכל שנה שהחורף מכה חזק בישראל אנו שומעים על אין ספור בתים שהוצפו, קצרים חשמליים, דליפות מהגגות ונזק עצום לרכוש, החורף הזה הכינו תרופה למכה ונסו להכין את הבית מראש, איך עושים זאת? בדקו את המרזבים שהם אינם חסומים עם עלים העלולים לגרום למים לא להתנקז כראוי וכתוצאה מכך להגיע לגג שלכם ומשם ישירות לתוך חלל הבית, וודאו כי כל הרעפים או יריעות הגג שלכם אטומים ובמצב תקין, וודאו כי החלונות והגומיות שאוטמות אותם במצב תקין, וודאו כי אין שום מכשול או חפץ שמפריע לניקוז המים מסביב לבית כדי להימנע ממצב של שלוליות גדולות בסמוך שיכולות לחלחל ולהגיח בתוך הבית דרך המרצפות.

עוד כתבות מרחבי הרשת:
יורם קראוס – מטפס ההרים יורם קראוס במסע טיפוס אל הר המטרהורן – ההר המסוכן ביותר באירופה